بقلم عبير جلال-27-10
جاني جواب،،،
جاني جواب من حبيب عمري،،
كاتب فيه،بحبك ياعمري،
مشتاق لك ياحبي 
مشتاق لدنيتي اللي في عيونك،
وحشتني ابتسامه شفايفك،
وضحكتك اللي مالكه روحي وحسي
وحشني وشك اللي باشوف
فيه الدنيا وهي بتضحك ليه
وحشتني كلمه بحبك،
بصوتك اللي مالك قلبي وروحي
افتكرتك وانت بتندهي عليه
بصوتك الحنون اللي بيأثرني
باحبك ياعمري،ياريت حبي ليك يكفي
شوقي ولهفة قلبي
،ياريت الجواب يكفي
الكلام الكتير اللي في قلبي
عاوز افضل اكتب واكتب
لغايه الوقت مايجري
والاقي نفسي جنبك
بارتوي بحبك واشبع من حنانك
وادفى في حضك،
كتير ياروحي البرد بيجري
في جسمي ،
اقول فين عيون حببتي ادفى فيها
اه من الشمس بتحرقني وانا ماشي
اقول فين رموش حببتي تضلل عليه
كتير الحزن يملكني،افتكر لمسه
ايدك .هي بتطبطب على كتفي
ولمستك الرقيقة وهى بتمسع عرقي
وكلامك الحلو اللي بيداوي جرحي
اه ياحبيبه قلبي،،،
كتير بابكي في غربتي
ويتملكني المي وتنزل
دموعي تكوي عزمتي
افتكر ابتسامتك وكلامك الحلو
اللي بيمسح دمعي ويقوي عزمتي
ويخليني قوي وقادر على التحدي 
اشتعل بكل جهدي واهد الصعب
واتغلب على كل مشاكلي،
اه ياحببتي،،،
لوتعرفي الغربه قاسيه قد ايه
بس اللي مهونها عليه وقوفك جنبي
وتشجيعك ليه،،
وكلامك ليه
خلاص ياحبيبي هانت الايام بتجري
وانا وانت هتجمع الايام بنا ومع ولادنا،
امتي الوقت يجري،واتقابل معاك تاني
ابص في عينك.الحلوة
واسمعك وانت بتغني
واشوف الدنيا حوليا 
بترقص من فرحتي بيك
اه ياشوق السنين،،
نفسي اغمض عيني وافتحهم
الاقي نفسي في حضك متهني
ناسي الدنيا وهمي،
وفاكر بس اني مع حبيبه قلبي،
حبيبه عمري وروحي وقلبي،
كتبت لك جوابي بكل جوارحي
بتنده عليك كل دقة في قلبي
وحشتيني ياروح قلبي
حببتي،،مش قادر اوصف لك
مشاعري وقد ايه مشتاق لك
حبيبك حبيب عمرك. 
اللي مالكه روحه بقلبك
بقلم عبير جلال10-27

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك