فاكرة،، يا أما،، زمان....بقلم الشاعر / ياسر عبد الحميد

فاكرة،، يا أما،، زمان
لملمت،، حالي،، و الفكر،،، دار،، بيا
ف قصص،، كتيرة،، و حكاوي منسية
ووشوش ،، غريبة،، ما اعرفش مين هيه
لاقيت،، ان،، السبب،،، في الاصل كان فيا
و رجعت اعيد ف ذكرياتي،، و أقَلب في اللي فات
و لاقيت بداية حياتي،، كان عُمر،، عدا،، و فات
دخلت جواها،، و حاولت اقراها،، فكرني معناها
بالقعدة و يا أمي،، لما كنت طفل. و هية،، في،، صباها
وابتسمت و كأنها معايا،، و حكيت ما بيني. و بينها
كل اللي،، جوايا،،،،، فاكرة،،، يا أما،، زمان
كنت عمري،، ما اشتكيت،،، من غربة الخلان
معاكي من الفرح،، مليت ،، و ماكانش،،في احزان
و كان اللي بيغيب،، بيرجع،، و يطلب،، الغفران
دلوقت ليه أصبحنا،، فُرقة،، و اتمادينا في النكران
فاكرة،، يا أما،، زمان،،، ولا موش،، فاكرة
ولا اللي عيشتة زمان،، عدا،، و بقي ذكري
انا اللي،، كان،، انسان،، مخلوق،، علي الفطرة
اليوم،، صبح هامش،، و قالوا،، عليه،، نَكرة
فاكرة،، ياأما،، زمان،، و لا ،، مش فاكرة
انا كنت،، لما،، بخاف،، بتداري،، في هدومك
تقوليلي ارمي الخوف،، و بتنسي في همومك
كنتي القوية،، الطيبة،، الصابرة من ،،، يومك
و انا ف رحابك،، كنت عايش،، دنيتي ف يومك
فاكرة يا،، أما،، زمان،،، ولا،، مش،، فاكرة
ربيتي فيا الخير،،، و زرعتي،، تعاليمك
و قتلتي فيا،، الشر،، بين اللي ظالمينك
و كنت علي منهجك،، شايفاني و بعينك
دلوقت سيبتيني،،، نفسي،، أقول،، فينك،،!!!
بقلم الشاعر / ياسر عبد الحميد

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك