قصيدة بالعامية . . . . . . . . . . . . بعنوان لا تحرمني منك ............بقلم حسانين خاطر / صادق الوعد 22 / 2 / 2019م

قصيدة بالعامية 
. . . . . . . . . . . . 
بعنوان 
لا تحرمني منك 
. . . . . . . . . . . . . 
همس الحب سألنى 
راح فين حبيب قلبك

قلت ياهمس هجرنى 
وبيقولى والله بحبك

وكل مايكلمنى 
أحلى قدر إنى عشقتك

ازاى كده فهمنى 
ياقاسى عليه بهجرك

تيجى وتقرب منى 
أنا جيت باحبيى اصالحك

طب ليه من أصله تزعلنى 
واتعذب ياحبى فى بعدك

كل شويه تسيبنى 
انا مليت من ظلمك

طول الليل بتسهرنى 
يجافينى النوم واندهلك

تسمع ندايا وتهملنى
وانا مشتاق لحضنك

أنا حاسك ممكن تحظرنى 
وتقولى فكيت حظرك

كأنك بتجاملنى 
هو ده الحب فى عرفك

بدك والله تجننى 
غير جنونى بحبك

حبك عجيب ياظالمنى 
إمتى تسعدنى بقربك

وتظل ياحبيبى بحضنى 
وتغمرنى بحنان قلبك

اوعى من حبك تحرمني 
انا دايما ياحبيبى مشتاقلك

بقلمى حسانين خاطر / 
صادق الوعد 
22 / 2 / 2019م

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك