عدت سنه ********$$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$$ ابن الريف ابو دم خفيف 31/12/2018 ســــــــــــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــلبى



عدت سنه

********
عدت سنه من عمرى انا ............والحزن اللى فيها كائنه مكنشى
وبقيت انا ابكى لوحدى ..................ودموعى ديما عماله تجرى 
ع الولد انا صاحى لوحدى....................وعيونى بتنمشــــــــــى
عدت سنه من عمرى انا ..................وشفت فيها اللى ميتشفشى
وبقيت انا صابر ...................على صبرى والصبر مبخلصشى
وعشت انا على امل الحلم...................يتحقق مبحققشــــــــــــى
متستغربين ان انا عاششق.................لبلدى وعشقى مبخلصشى
وقلت انا هفديك .........................ياوطنى بروحــــى ودمــــى
عدت سنه من عمرى انا ...................واللى راح مبرجعشــــى
وقلت انا اهنيك ياولا.........................وانت متعرفشــــــــــــى
ان اللى بيعدى من عمرى .............وعمرك بيروح ميررجعشى
واوصيك ياولا تحافظ.................على بلدك وان مت مهندمشـى
عدت سنه من عمرى انا..........والحزن اللى فيها كائنه مكنشـــى
وصيه منى انا ارفع راسك...................علشان متندمشــــــــــى
وحارب ياولدى كل ........................خاين وياريت متظلمشـى
عدت سنه والعمر بيعدى ................واللى بيروح مبرجعشـــــى
فاتت سنه والشعر ابيض ...................وبالصبغه متصبغشـــــى
وعيش عمرك فى هنى ......................علشـــــــان متندمشـــى
عدت سنه من عمرى انا ............والحزن اللى كان كائنه مكنشى
كل سسنه وانتوا طيبين..........والسنه الجايه تعيشوا فى خير كتير
$$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$$
ابن الريف ابو دم خفيف 31/12/2018
ســــــــــــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــلبى


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك