عربى انا والعروبه فى دمى ********************$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$ ابن الريف ابو دم خفيف 1/1/2020 ســـــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــــلبى

عربى انا والعروبه فى دمى
*********************
اخويا وعمى وولد عمى ده الدم ..............................اللى فى عروقه هو دمى
م هو اخويا وعمى وابن عمى ..........................اللى واقف جنبى وشايل همى
وانا بشيل عنه همه.......................................م هو اخويا وعمى وابن عمى
عربى انا والعروبه فى دمى................والخاين هيفضل يخون حتى لو ولد عمى
متقليش العروبه فى دمى .....................................وانت بتخون يا ولد عمى
وبايع القضيه وعمرك يوم................................................ما حملت همى
بالفلوس بيغروك ....................................................وبالأماره بيوعدوك
وبيسلطوك على ولد عمك..........واخوك ....................واول مايغدروا الا بيك
هتفوق امتى وتحط ايدك..........................فى ايد امك وابوك وولد عمك اخوك
وكل عربى ياولدى ..........................................بيقلك انا ولد عمك واخوك
م تيجى نراعى امى وامك..................................................وابويا وابوك
والناس اللى وقفت جنبك...........................................وتعبوا لغاية م ربوك
حط ايدك فى ايدى .............................................وهات ولد عمك واخوك
وتعالى ياولدى نقاوم...................................اللى عايزين يهدمونى ويهدموك
علشان تعيش فى وطنك ........................................وفى حضن امك وابوك
وفكر ياولدى قبل م تبيع .....................................................امك وابوك
لما تبيع اول مايغدروا ................................................هيكون الغدر بيك
عربى انا والعروبه فى دمى......................وهحط ايدى فى ايد ابويا وابن عمى
$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$
ابن الريف ابو دم خفيف 1/1/2020
ســـــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــــلبى

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك