اصرح بحبك------من إبداعات الشاعر طه الروبى

اصرح بحبك مش
بيدي
بجد وحقيقى غصب
عنى
وبيا فاض الكيل

حبك فى قلبى كل 
يوم بيزيد
رغم بعدك حتى وإنتي
بعيد
وبسهر عشانك أنا كمان
الليل
ورسمت ليكي فى الخيال
صورة
وحروف اسمك جوا 
عقلى محفورة
وحبك ملهش بديل
ومهما اشوف من صور
فى عيني أحلى البشر
وفى عيني كل جميل
وقلت فيكي أنا غنوة
سميتها خلاصة المواويل
وعنكي حكيت للناس
لما سألوني
قلت ليهم يابشر دي
لحلمى دليل
عشانك حبيت الحياة
وغيرت المسار والاتجاه
وشرعت فى التعديل
بقيت الليل أنا بسهر
واتخيل فيكي وأفكر
وجوايا حلم جميل
أنا وإنتي فى نجتمج
بحلال وشرع الله
ونشعل شموع الفرح
وتفضل لوقت طويل

اصرح بحبك موش
بيدي
بجد وحقيقى غصب
عنى
وبيا فاض الكيل
أصبحت بحلم بيكي
ليلاتي
وعلى بعدك بقول لعيني
من الدمع زيدي وهاتي
وبدعى ربى حبك من
قلبى يشيل
عشان خلاص مش قادر
اتحمل
وفى العذاب أستمر وأكمل
أكمل فى العذاب والويل

مش عايزك تقولي 
وأنا ذنبي إيه
انت إللى حبتني وانت
إللى هاويني
كان حد قالك ليا تميل
مش عايزة تقولي وأنا مالى
مين قالك فى يوم تهواني
عشان الحب لابيدك ولا بيدي
ولا بكيفك ولا بكيفى
الحب مش اكلة ولاموضة
لبس وغيرها هيجي جديد
الحب مكتوب على قلبك
وعلى قلبى
وخلينا من التفاصيل
خلينا من الشرح بلاش
نزيد الجرح
عشان تعبان من الآهات والويل

حبيتك رغم بعدك عنى
وبينا كتير مسافات
محتاجة لسفر ومؤنة وزاد
وحجز سابق لكرسى فى
مواصلات
وساعة وصول ممكن
نهار او ليل
بلاش تقولي فيه غيري
كتير
وأجمل وأحلى مني كمان
بكتير
كل دا أنا عارفه وكتير
حواليا وكتير أنا شايفه
بس إنتي إللي قلبى ليه
بيميل
وانتي إللي بيكي بحلم
وحجات تانى كتير
بلاش عليها تسألي ولا
تطلبي تفاصيل

اصرح بحبك مش
بيدى
بجد وحقيقى غصب
عنى
وبيا فاض الكيل

من إبداعات
الشاعر
طه الروبى

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏‏جلوس‏ و‏قبعة‏‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك