لبنت. . كِبرت حبة ************************(((((((بقلمى الشاعرة زينب شبل)))) 29/4/2018


لبنت. . كِبرت حبة
************************
خلاص
البنت. خلاص. كِبرت. حبة

بتعيط من غير. واء واء.
من كتر. القلب. ماهو اتربى
م الحاء. والباء
من بعد. الحب. اللى اتخبى
جواه. وتعب . م الأشواق
لو. قولت. العدس لِبس. جبة
والفلفل. اسود. حراق
ح استنى. أما. اتأكد. حبة
وكلامك ما. يطيرشى. هباء
على. ايدك. . قلبى. . اتربى
وعانيت. في. الحاء. والباء
في نهاري. اندهلك بمحبة. .
وف ليلى . اغزل. . اشواق
واستنى. تقرب. يوم. . حبة
وتحس. بقلبى. المشتاق
وتحس. ازاي. قلبى. اتربى
على. ايدك ف. . الحاء. والباء
وبنالك. بيت. فيه. تتخبى
م الدنيا. إن. حسيت. بعناء
وجِداره. الى. سنين. ليك صبة
علشان. لو. جيت . . ترتاح.حبة
وح. تحكى. معاه. ع الأشواق
يفضل له . كلامك. فيه حبة
ما. يوفتش الهوا. ياخده هباء
اثبت لي إن. العدس. بجبة
وإثبات لي. إن. الفلفل. حراق
وأحلف. لي. بإخلاص ومحبة
تفتح.لي . كمان. قلبك. حبة
وتاخدنى. ارتاح. . فيه. واتخبى
و أنا اصدق. إنك. مشتاق
*******************************
(((((((بقلمى الشاعرة زينب شبل))))
29/4/2018
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏لقطة قريبة‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك