ادينى. معاد. وأنا.اجيلك.........بقلم الشاعرة زينب شبل. /24/4/2018




ادينى. معاد. وأنا.اجيلك
و معاك. يحلى. السهر
وح اجيبلك. قلبي اللى أسيرك
بيك. .يخضر. الشجر
ادينى. معاد وأنا. اجيلك
واسهر. وياك. طول. ليلك
وح نتحدي. . البشر
واحشنى. صوتك. ودليلك
قلبي . اللى له سنين. ينادي لك
وفيك. يدور. ع.الوتر
تحس بيه. ويبقى. دليلك
بإيديه ح ياخدك. للقمر
تمسح. دموعه. . بمنديلك
و تخاف عليه. وقت الخطر
+++++++++++++++++++++
ادينى. معاد. وانا اجيلك

وعشان عيونك. اغنى لك
ومعايا. تكمل. . مواويلك
أنا. بنت جيت.لك م القدر
+++++++++++++++++++++++

تعشق. عينيك. ومفيش غيرك
سهرت له. تحكى. مع القمر 
++++++++++++++++++++++

ادينى. . معاد. وانا. اجيلك
واحشنى. منك. مراسيلك
واحشنى. اضحك. طول ليلك
واحشنى صوتى. اما اناديلك
واقول. حبيبى. . و . اغنيلك
كام. صيف. علينا. وكام. مطر 
++++++++++++++++++++++++

وكام. ربيع. فيه بناديلك
و قلبي. واحده بينفطر
واقول واحشنى مفيش غيرك
قبلك . عِشقته. من البشر
+++++++++++++++++++++++++++

بقلمى الشاعرة زينب شبل. /24/4/2018
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏‏يبتسم‏، و‏‏نص‏‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك