قصة واقعية. عن أسوة . الأخوات ******************************. ((((بقلمى الشاعرة زينب شبل)))) 27/4/2018




قصة واقعية. عن أسوة . الأخوات
******************************. 
القصة. دي. حكيتها. . لإنى.

حسيت ح ارتاح من هم. كبير
عن بنت حكيتها قصاد. منى
وكلامها. وجعنى بجد. كتير
حسيت بكلامها. قريب منى
حكايتها. بتشبه لي. كتير
انا. كان . ويايا . اللي. ساترنى
والرزق. وافير
كان أقرب. ناس. بتغير منى
واسمعهم يحكوا. عليا. كتير
ازاي. شكلى أصغر. من سنى
وتملى اضحك. ويبان. سنى
***************************

وفي. لحظة. زمانى بيظلمنى
وكإنه. كمان. بيغير منى
أنا. لسه. إزاي. عندي. ضمير
زلزال. ولاقت. بيزلزلنى
وكوارث. نازلة . . عليا. كتير
ملايين. واللهي. ضاعت. منى
وف لحظة. اتشل. التفكير
وحرقنى الدمع. بكيت. إني . .
مش'' عارفه '' احدد'' لي مصير
م الحسرة لاقيت. غصبن. عنى
بنعى الي. معايا. وراح. منى
بس اصعب شئ. والى قاهرنى
لما لاقيت. أقرب. ناس. . منى
عاملين. . للأسوة وناسيينى
دفتر. توفير
ولاقيت. ف زمانى. اللي. ظالمنى
الرحمة. . اكتر. منهم. بكتير
((((بقلمى الشاعرة زينب شبل)))) 27/4/2018
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏شخص أو أكثر‏ و‏نص‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك