انا مصـــــــــــــرى
****************
انا مصرى واتباهى بمصريتى...................فى كل مكان 
انا مصرى ولن اخونك.......................يامصرمهما كان
انا مصرى وحافظ جميلك................وواخدك بالأحضان
انا مصرى ومصريتى................لايزايد عليها مهما كان
تربيت فى خيرك وعمرى ........م اخونك وهقاوم الخرفان
دا المصرى مصرى .............ولايهمه لا خاين ولا جبان
حط ايدك فى أيدى ...............وتعالى نبنى ونعلى البنيان
كاتب تاريخى بأيدى............وصاحب حضاره من زمان
قالوا عنى فرعونى...........وسابق عصره وولاده جدعان
قلت ومصرى .........مصراوى ورايتة خفاقة فى كل مان
...............وعمرى ما اخونك مهما كان..................
$$$$$$$$...بقلمى....$$$$$$$$
ابن الريف ابو دم خفيف 21/11/2017
ســــــــــــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــلبى

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏شخص أو أكثر‏ و‏نص‏‏‏

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك