مجروح انا **********$$$$$$$$....بقلمى ...$$$$$$$$ ابن الريف ابو دم خفيف 26/11/2107 ســـــــــــــــــــــــــــامى شــــــــــــــــلبى

مجروح انا
**********
مجروح أنا جرح كبير.....................ناس كتير فى المساجد ميتين
راحت فين حــــــرمة.....................المســـاجد يا كفره يا ملاعين
مجروج وجرحـــــى ....................لاتدويه الأيام والســـــــــــنين
وناس كتير فى الشوارع................عيونهم بتدمع دمع حــــــــزين
وناس فى عيونهم شماته.................وهما دول الأرهـــــــــــــابين
مجروح انا وجرحى على...............المصلين الي بيصـلوا وراحوا
فـــــــى غمضة عين ..................برصاص الغدر وهما ساجدين
مجروح أنا جرح كبيـر.................ودموعى من العين بتســــــيل
اصحوا وفقوا بقا.......................يامصـــــــــــــــــرين واعرفوا
ان دا مخطط للتقسيم...................ولكن المصرى مصـــــــــرى
وعقله واعى وسليم....................وحارس لمصـــــر أمه وامين
ملعون راعاة الأرهاب..................والـــــــــي للأرهـاب راعين
مجروح انا وجرحى كبير...........وبوعدك يما مش هتبكــى كتيـر
وأنا عارف انك ضحيتى .................بولاد كتير وكتيرمجـروج
انا والجرح مش جرح....................يوم دا جرح ســنين وسنين
بوعدك يا أمى الجرح .....................مش هيطول جففى دمعك
وتعالى نقضى ع الخونه الأرهابين
$$$$$$$$....بقلمى ...$$$$$$$$
ابن الريف ابو دم خفيف 26/11/2107
ســـــــــــــــــــــــــــامى شــــــــــــــــلبى

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك