انا زى منا *********$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$$ ابن الريف ابو دم خفيف 27/8/2020 ســــــــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــلبى

انا زى منا
*********
اتغيرت الدنيا وبقينا تيهين فيها ..................................................تواهان
ونفسنى ارجع اشوف يوم حلو زى ...........................................ايام زمان
هو انا زى منا ولا اتغيرت ................................................بتغير الزمان
حاسس انى انا مش انا ومليش ...............................................قيمه كمان
والحلم ضاع منى والدموع جفت .....................................من كتر الاحزان
حتى السعاده م لقيها فى السوبر ماركت ................................ولا فى الدكان
انا مش انا ولا انت اللى اتغيرت ................................................يازمان
وبقيت تبيع فينا وتوهتنا فى عالم ...............................................التواهان
ولماعديت ع الاحبه م لقيتهم ولا عرفت ...................................ليهم عنوان
حتى الحيطان بتبكى على فراقهم .............................................من زمان
ولما سألت عليهم قالولى تاهوا ........................................فى دنيا التواهان
هو انا اللى اتغيرت ولا الزمان مش ........................................هو الزمان
انا زى منا وهفضل على العهد ..............................................زى زمان
عاشق لأم الدنيا وافديها ...................................................بروحى كمان
ولو انى عاتب عليها شوفنا الغلا ..........................................فى كل مكان
ونواب بتصدر قرارات وتمحى ........................................ادامية الانسان
وكل اللى يهمهم الحصانه وروح .......................................موت يا انسان
انا زى منا وهفضل على ...................................................عهدى كمان
اعشقك يا ام الدنيا واحارب ...........................................الخونه والطغيان
واخلى راسك مرفوعه فى كل .............................................وقت وزمان
وتفضلى زى منتى بلد الامن ..................................................والامان
$$$$$$$$..بقلمى..$$$$$$$$$
ابن الريف ابو دم خفيف 27/8/2020
ســــــــــــــــــــــــــامى شـــــــــــــلبى

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك