بقلم... صبرين الحاوي... صحيح الدنيا صغيرة

بقلم... صبرين الحاوي
صحيح الدنيا صغيرة
...............
البنت حتة سكرة ، هلت عليا منورة
صحيح الدنيا صغيرة ،ياولاد
دانا كنت بشوفها في الاعياد ، تشتري الورد مني
وانا البستاني ،وكل ماشوفها اقول اه
ياقلبي يانا
.......................
ياتري. مكتوبلي ، اني اشوفها من تاني
حبيتها ، وهي اللي سحراني ، ومابنامش اليل ، وانا
اصلي فقير وشغلتي بستاني
..............................
علي قد الحال وبقول موال
ومواااال الحب دا ماكانش موالي ، وقبل ماشوفها
انا كنت في حالي، عايش غلبان ،وراضي بحالي
وحبيتها وهي بنت اصول ، فهمتني من غير انا
مااقول كلمة بحبك اصلي خجول
...............................
وعنيها حلوة ، ومش معقول ،واحد غلبان زي انا
هيطووول ، ياخد أميرة ، وبنت اصول
والحب صعب وشرحه يطول ، شفت في عنيها كلام
بإسلام ، فيه حب غالي باحترام
.....................................
واحلي حاجة فيك ياغرام لما احنا
نحب ، باحترام ومن يوم ما شفتها انا مش بنام
دا جمالها مش عادي ، دا جمااااال
فيه رقه واحترام
..............................
ماتشفش زيها ، ولا في الاحلام
احلي البشر ،ياسلام ياغرام ، حبيت أميرة
وبنت اصول ،ومش قادر اتكلم واقول ، نظرة عنيها
مش معقوووووول
..............................
دي نظرة ، تسحر كل العقول
والحب في قلبي بنالها ، قصووووور
سكنتها ،هي وانا ، معذور لما اغني فيها ، الموال
وانا فقير علي قد الحاااال ، بستني اشوفها في الاعياد
بسس النهارده ، عيد الاعياد
صحيح الدنيا صغيرة
بقلمي صبرين الحاوي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك