أنا بفتكر.......الشاعر ناصر عطامحمد


أنا بفتكر....... إنك...... مبسوط
عايش ومرتاح.... في حياتك
أتاريك مع الأحزان... محطوط
والأه ..بتصرخ..... ف سكاتك

وأنا اللي كنت... معاك... فرحان
الضحكة راحت.... من يومي
أنت مشيت ....ونسيت ترتاح
وأنا اللي تعبان..... في همومي

طب ليه ....تكابر في الأشواق
تعالي ..........بالقلب الحيران
بلاش نقلب ......في الأوراق
قلبي سكن ....والروح عنوان

الدنيا بس ....يومين حلوين
نفسي... أعيش منهم.... ساعة
انت تراعيني ....برمش العين
قلبي ...يقول.......سمع وطاعة

يعني...فى حياتي ..أنت تكون
وأنت اللى عمرك... يوم ماتهون
القلب ليك.... والروح ...بتكون
وحاتي تبقى تحياتك

ما انا بفتكر ....إنك مبسوط
عايش ومرتاح... في حياتك
أتاريك مع الأحزان محطوط
كفاية... حزنك ....و سكاتك
الشاعر ناصر عطامحمد
بقلمي Nasser Atta

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

#ديوان_الحب_الصادق #بقلم_د_مهاب_البارودي 318 - اشتاقك